07:24 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریم ها

ابراهیم رئیسی، آرزوی بایدن را ناکام می‌گذارد؟
مایکل هرش، روزنامه نگار برجسته سیاست‌خارجی معتقد است سرسختی رویکردهای دولت محافظه‌کار رئیسی می‌تواند ایالات متحده را در مسیر تشدید تنش متقابل با ایران قرار دهد و به تبع آن، ممکن است جو بایدن نیز مانند برخی اسلافش، در آرزوی خروج از باتلاق خاورمیانه ناکام بماند.
تقویت توان داخلی و رشد سهام شرکت های بورسی
رییس دولت سیزدهم به درستی هم سو و همراه با ملت خواستار لغو تمام تحریم هاست. چون تاثیر رفع تحریم ها به شکل مثبت و بنیادی در مسیر تقویت توان داخلی به کار گرفته می شود و می تواند شرکت ها را ذاتاً توانمند کند.
صندوق طلا، عاملی تاثیرگذار برای بهبود وضعیت معاملات بازار
اگر آن چیزی که از راه اندازی صندوق طلا مدنظر فعالان بازار است به مرحله اجرا برسد شاهد اثار مثبت این صندوق بر عملکرد بازار طلا خواهیم بود.
شفافیت معاملات سیمان از کانال بورس کالا امکان پذیر است
بورس کالا شفاف‌ترین و عادلانه‌ترین سیستمی است که می‌تواند علاوه بر خروج از قیمت گذاری دستوری که نتیجه آن ایجاد رانت های چند هزار میلیارد تومانی است به تنظیم قیمت ها کمک کند.
بازگشت پژو 2008 به خط تولید با قیمت 712 میلیون
اطلاعات منتشر شده توسط ایران خودرو درباره وضعیت تولید این شرکت در تیرماه نشان می دهد بار دیگر پژو 2008 به خطوط تولید این خودروساز برگشته است.
تفاوت قیمت واکسن‌ اسپوتنیک‌ ایرانی با اسپوتنیک‌ جهانی
بعد از گذشت حدود یک ماه از افتتاح خط تولید «انبوه» واکسن روسی کرونا توسط وزیر بهداشت، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا در گفتگویی اعلام کرد که این خط به درد ایران نمی‌خورد.
بیشترین بازدهی تا پایان سال متعلق به بازار سرمایه است
شرایط بنیادی با ثبات در کنار حذف ریسک های سیستماتیک از بازار به همراه نگاه مثبت دولت سیزدهم و مجلس به رونق بورس با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، مؤلفه های لازم برای اینکه بورس بیشترین بازدهی را تا پایان سال داشته باشد، فراهم است.
فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی، خط مقدم استفاده از لغو تحریم ها
تجربه اجرای برجام نشان دهنده این است که بیشترین تأثیر لغو تحریم ها در بخش انرژی کشور رقم می خورد بنابراین چنانچه احیای برجام به مرحله اجرا برسد به طور حتم این بخش در خط مقدم استفاده از لغو تحریم قرار می گیرد.
معافیت بخشی از تحریم‌های ایران از سوی آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه ای به کنگره این کشور اعلام کرده است که معافیتی برای بخشی از تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران اعمال می‌کند.
نخستین دوره آموزشی ویژه ناشران بورسی برگزار می‌شود
مرکز مالی ایران با همکاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران نخستین دوره آموزشی در زمینه موضوعات روز و مورد نیاز ناشران بورسی را برای اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل برگزار می‌کند.
شرایط «امن» بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت
به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بورس با تمام پستی‎ و بلندی‌ها و همه فشارهایی که از قیمت گذاری دستوری منتج شده است، به حرکت خود ادامه داده است و اکنون شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری بلندمدت امن است.
جایگاه ویژه بورس تهران در اقتصاد ملی و تأمین مالی به عنوان قدیمی ترین بازار اوراق بهادار ایران
عضو هیات مدیره بورس اوراق بهادار عنوان کرد: بورس تهران به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین بازار اوراق بهادار ایران از نظر ارزش بازار،‌ ارزش معاملات،‌ گوناگونی ابزارهای مالی،‌ تنوع شرکت‌ها و بازارها،‌ پذیرش شرکت‌های با ارزش و درجه شفافیت مالی بالا و وجود زیر ساخت‌های مناسب می‌تواند نقش بسزایی بر تأمین منابع مورد نیاز حوزه‌های تولیدی و عمرانی ایفاء کند.
برجام؛ عامل کلیدی تاثیرگذار بر بازارهای مالی
به گفته مدیر عامل گروه مالی شریف، تشکیل سبدی از بازارهای مختلف، بهترین استراتژی در حال حاضر است و رویکرد مناسب فعلی سرمایه گذاران این است که با دانش و اطلاعات کافی وارد بازار سرمایه شوند؛ زیرا بازار سرمایه پس از افت شدید خود به شرایط باثباتی رسیده است و دیگر از رشدهای هیجانی یا صف های فروش طولانی در آن خبری نیست.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.
آغاز فروش اینترنتی چهار محصول در آینده نزدیک
نماد برتر - مدیر عامل ایران دوچرخ گفت: امسال در کنار ایجاد تنوع در سبد محصولات ایران دو چرخ، برنامه تولید 7500 دستگاه از محصولات متفاوت، افتتاح یک نمایشگاه و یک تعمیرگاه مجهز و در شان مشتریان را در برنامه داریم.